Filarmonica Pitești se mută la Centrul Multifuncțional Pitești

20 Iulie 2016

Filarmonica Pitești este în plin proces de mutare în noul sediu de la Centrul Multifuncțional Pitești.

În data de 12 iulie a.c., a avut loc, pe bază de proces verbal, predarea și primirea bunurilor de la noul sediu între Primăria Pitești, prin directorul Filarmonicii Pitești, Jean Dumitrașcu, respectiv managerul de proiect al Centrului Multifuncțional, Marius Ciuculete, urmând ca în ședința din luna august, Consiliul Local să valideze oficial prin hotărâre darea în administrare a noului sediu către Filarmonica Pitești. Mai mult, pentru funcționare este necesar și avizul de desfășurare a spectacolelor din partea ISU. Se preconizează că inaugurarea oficială și festivă a noului sediu va avea loc în data de 15 septembrie a.c..
“Începând de săptămâna trecută , Filarmonica Pitești a demarat procedura de mutare a tuturor bunurilor pe care le deține la sediul social de la Casa Cărții și la sediul închiriat de la Casa Sindicatelor, la noul nostru sediu de la Centrul Multifuncțional Pitești. Este o procedură destul de greoaie. În fiecare zi reușim să transportăm câte unul, două camioane de bunuri. La această acțiune participă salariați ai Filarmonicii de la compartimentele administrative, întrucât orchestra este în concediu în această perioadă. Credem că în maximum 10 zile finalizăm mutarea efectivă în noul sediu. Preconizez că inaugurarea oficială va avea loc în data de 15 septembrie. În prezent, avem un proces verbal de predare primire provizoriu, dar care nu ne este suficient pentru a demara demersurile oficiale către ISU si către celelalte instituții.”, a declarat directorul Filarmoncii Pitești, Jean Dumitrașcu.


Concert în aer liber de Sfânta Maria
Pe lângă procedurile de mutare, Filarmonica Pitești organizează un concert în aer liber care va avea loc în data de 19 august, de Sfânta Maria, începând cu ora 20.00.


Public pe jumătate în noul sediu
De la înfiinţare, Filarmonica s-a bucurat de un real succes reuşind să strângă la concerte un număr de 700-850 spectatori. Noua sală va putea găzdui un număr de aproximativ 350 de spectatori, mai puțin de jumătate decât în vechiul sediu. Ca reacție a acestei situații, directorul Jean Dumitrașcu a decis crearea unei duble stagiuni care va cuprinde o stagiune simfonică, stabilită în fiecare zi de joi și o stagiune camerală, ce va avea loc în fiecare zi de vineri.
“În noul sediu vor intra în jur de 350 de spectatori, la jumătate sau chiar mai puțin de jumătate decât intrau în vechiul sediu. Va fi o mare presiune asupra mea din partea publicului și tocmai de aceea am gândit această stagiune camerală cu scopul de a dubla numărul de concerte oferite. Vom avea casa noastră. Va trebui să ne acomodăm din mers cu tot ceea ce înseamnă organizare de spectacole și activitate curentă pentru că sunt alte condiții de lucru. Vor apărea foare multe activități noi. Mai precis, activitatea noastră din toamnă va fi cu mult mai complexă decât până acum.”, a completat directorul Jean Dumitrașcu.


Cheltuieli de întreținere mai mari
Până în prezent, Filarmonica a susținut concerte la Casa de Cultură a Sindicatelor contra unei chirii plătite lunar. Acum, nu se va mai plăti chirie, dar costurile de întreținere vor crește spectaculos. “La vechiul sediu, am plătit de-a lungul anilor o chirie de 3 miliarde de lei vechi pe an. La noul sediu, fireste că nu vom plăti chirie, dar va fi administat de noi. Ne vor crește spectaculos cheltuielile de întreținere.”, a declarat directorul Filarmonicii Pitești, Jean Dumitrașcu.
Lucrările aferente proiectului „Realizare Centrul Multifuncţional“ au o valoarea de 4.950.000 lei, fără TVA. Proiectul este finanţat prin POR, pe axa prioritară 1, DMI 1.1. Acest proiect a presupus transformarea Cinematografului Bucureşti într-un centru cultural multifuncţional modern. Obiectivul specific acestui proiect a presupus posibilitatea organizării de concerte prin amenajarea unui spaţiu în care Filarmonica Piteşti să îşi desfăşoare activitatea. Clădirea beneficiază, la etaj şi mansardă, de o suprafaţă de peste 1500 de metri pătraţi, suprafaţă în care vor fi amenajate birouri, săli de repetiţie pentru orchestră, vestiare şi nu numai, iar sala de la parter va fi reamenajată astfel încât să asigure condiţiile optime pentru susţinerea concertelor Filarmonicii.


Trust Media Impact logo